Rundt 3200 personer kan finne arbeid i Malaga under januarsalget
Denne rabattkampanjen etter jul og Tre kongers dag vil skape 7,4% flere jobber i Andalusia enn i 2022 med mer enn 24.700 kontrakter, if?lge Adecco
Salgskampanjen for januar m?ned vil skape 7,4% flere arbeidsplasser i ?r i Andalusia enn i 2022, og vil bety ansettelser av mer enn 24.700 nye arbeidsplasser, som er den fjerde autonome regionen der det vil genereres mest arbeid, if?lge estimert Adecco i sine sysselsettingsprognoser, som beregner at det i gjennomsnitt vil skapes 9,3% flere jobber i Spania i den perioden enn for et ?r siden, og n?r 202.000 kontrakter. I provinsen Malaga, if?lge de samme estimatene, kunne nesten 3200 kontrakter signeres, det vil si 9% mer enn for ett ?r siden.
?
Dette vil v?re den f?rste sagskampanjen etter ikrafttredelsen av arbeidsreformen, og med den vil endringer i type kontrakter bli observert. Adecco forventer at minst 10% av de totale kontraktene vil v?re fast-diskontinuerlige, mens de resterende 90% vil bli konfigurert som midlertidige kontrakter p? grunn av produksjonsforhold.
?
Andelen diskontinuerlige fasttelefoner faller dermed i forhold til de 20% av kontraktene som ble signert for julesalget som utnyttet dette regimet, siden den korte varigheten av salgsperioden favoriserer midlertidighet.
?
I motsetning til ?kningen p? 8% i ansettelser som skjedde i julen, som var en av de laveste p? grunn av fallet i kj?p p? grunn av inflasjon, forventes sysselsettingen ? vokse i januarkampanjen p? niv?er som ligner de tidligere ?rene.
?
Catalonia, i forkant n?r det gjelder jobbskaping
?
I enda et ?r vil Catalonia v?re den regionen som genererer flest arbeidsplasser i denne salgskampanjen, rundt 34.840. Det Valencianske samfunnet, med mer enn 28.350 kontrakter, og Madrid-fellesskapet, med n?rmere 27.850 og en ?r-til-?r ?kning p? 15%, blir neste.
?
Disse tre regionene, sammen med Andalusia og Murcia-regionen, der det vil genereres henholdsvis rundt 24.650 kontrakter, vil dermed forene 70% av all sysselsettingen som vil skapes for denne kampanjen. N?r det gjelder Andalusia, forventer provinsen Sevilla ? feire mer enn 6100 kontrakter (+10%) og vil v?re den andalusiske med best anslag b?de n?r det gjelder antall forventede arbeidsplasser og ?kningen i kampanjen sammenlignet med et ?r siden.
?
Etter det forventer Huelva ? skape nesten 5.600 nye arbeidsplasser (+5%), C?diz vil holde seg n?r 4.000 (+7%), og M?laga, med nesten 3.200 forventede kontrakter (+9%) , if?lge Adeccos estimater.
?
I et neste trinn vil v?re Granada, med nesten 2000 nye jobber –med en forventet ?kning p? 6% fra ?r til ?r–, Almer?a med mer enn 1950 kontrakter (+8%) og C?rdoba med 1500, og en vekst p? 6% Til slutt, i Ja?n forventes det ? overstige 400 arbeidsplasser, med en ?r-til-?r ?kning p? 5%.
?
Extremadura og Balearene, med mindre enn 500 nye arbeidsplasser i hver, vil v?re samfunnene der f?rre jobber genereres. Dette vil imidlertid bety en ?r-til-?r-?kning p? n?r 6%, noe som bekrefter at rekrutteringen denne m?neden vil v?re h?yere enn den p? samme datoer i 2022 i alle spanske regioner.
?
Flere ansatte i fysiske butikker og for e-handel
?
Forbruksvaresektoren, som inkluderer parfymeri, kosmetikk, leker, elektronikk, telefoni og mat, er den som vil generere mest sysselsetting i julesalgskampanjen. Kundeserviceomr?dene og stillingene som kontorist, kasserer, reklame- og telefonselgere vil v?re mest etterspurt.
Ankomsten av pandemien ga endringer i forbruksvanene til befolkningen, som n? er mer sannsynlig ? kj?pe p? nettet. Dermed vil elektronisk handel knyttet til teknologi, mat og «detaljhandel» ogs? inkludere nye arbeidere for januarsalget i stillinger som pakkere, servit?rer og ordreplukkere.